Måndagen den 26 januari var det dags för Informus Sälj- och Marknadsdag - ISM 2015. Det var en halvdag fylld med föredrag och inspiration som vände sig till alla som arbetar med försäljning och marknadsföring inom hotell och möten. Denna gång var vi på Citykonferensen Ingenjörshuset i Stockholm.
ISM spände som vanligt över ett brett spektra och den röda tråden var som alltid hur du kan göra bättre affärer. Denna gång handlade ISM bland annat om storytelling och hur du använder ny teknik. Dessutom presenterade vi en färsk undersökning av bokningsprocessen.
Dagen inleddes med vår populära branschfrukost. Där fick man smaka av den uppdukade buffén och prata med kollegorna från andra hotell och mötesanläggningar. Under pauserna kunde man också besöka vår miniutställning med samarbetspartner och leverantörer.
I vår pdf-tidning kan du läsa allt om utmärkelsen Årets Ametist samt årets 17 bidrag.
Följ Informus på eller följ och skriv inlägg om ISM med hashtaggen #ismstockholm2015.
800 :: Frukost | |
Vi börjar dagen med en härlig frukostbuffet som står uppdukad fram till 845. Ge dagen en bra start samtidigt som du får tillfälle att träffa dina kollegor i branschen. |
900 :: Välkommen till ISM 2015 | |
Mikael Bengtson från Informus hälsar välkomna och presenterar dagens program och föreläsare. |
905 :: Ny teknologi - Möjligheter för oss i mötesindustrin | |
Att teknik förändrar vårt samhälle, våra vanor och även vårt sätt att arbeta är vi alla överens om. Vi upplever just nu en teknikrevolution - mobilt internet, internet of things, molnet mm. Vad innebär det för möjligheter för oss i mötesbranschen? Kristina Landeström, Metamorphos kommunikation och MPI Sweden | |
Joachim Lerulf, Mobilimeet |
945 :: Vi och våra bokare | |
På uppdrag av Informus har Hans Remvig gjort en studie av bokningsprocessen på ett urval av mötesanläggningar. Resultatet presenterar han här under ISM. Hans Remvig, Resurs |
1010 :: Kaffe | |
Citykonferensen Ingenjörshuset dukar upp kaffe med tillbehör. |
1030 :: Storytelling befolkar varumärket | |
Storytelling / storylistening innebär att man medvetet söker, finner och använder berättelser om verksamheter och om möten med kunderna. Man visar fiffiga lösningar och berättar var man kommer ifrån, var man befinner sig och vart man är på väg.
Matts Heijbel, Storytellers |
1120 :: Logistik eller mötesexperter? | |
Vad är det vi inom mötesindustrin egentligen är duktiga på? Vad är det som skapar tillväxt i branschen? Runt detta kommer vi att resonera och utmanas av mötesevangelisten Micke Darmell. Micke Darmell, gr8meetings.se |
1220 :: Presentation av finalister i Årets Ametist | |
Av de 17 deltagande hemsidorna, kommer juryn för Årets Ametist att välja ut och presentera de fem sidor som går vidare till final och prisutdelning i samband med Möten & Event i Kista under branschminglet på kvällen, 18 feb 2015. Årets Ametist är en utmärkelse som instiftats av Informus. Sedan 2007 delas den ut till den hemsida bland Sveriges mötesanläggningar som bäst uppfyller kriterierna Säljande, Informativt, Användarvänligt och Aktuellt. |
1230 :: Lunch | |
Alla talare och deltagare är välkomna till lunchen på Citykonferensen. |
Våra föreläsare är i första hand utvalda för att de har ett intressant och inspirerande budskap. De är inte arvoderade utan kommer till ISM för att de gärna vill dela med sig av sin kunskap, men har kanske också en vara eller tjänst att erbjuda. Genom detta upplägg kan vi genomföra ISM till en låg deltagaravgift.
Här kan du ta del av information som talarna på ISM har lagt upp för dig.
Kristina Landeström & Joachim Lerulf :: Ny teknologi - Möjligheter för oss i mötesindustrin »
Hans Remvig :: Vi och våra bokare
Presentation »
Rapport »
Film »
Matts Heijbel :: Storytelling befolkar varumärket - Matts hänvisar till exemplen på sin hemsida »
Münchenbryggeriet Event + Konferens |
Stockholm innerstads största anläggning på 9000 kvm och 18 rum med utsikt över Riddarfjärden.